Υπερτροφες – Superfoods

Οι υπερτροφές είναι τροφές οι  οποίες συγκεντρώνουν ένα πλήθος θρεπτικών ουσιών πολύτιμων για την υγεία του οργανισμού μας, τόσο σε ποσότητα αλλά και σπανιότητα. Το χαρακτηριστικό αυτό τους προσδίδει ιδιαίτερα ευεργετικές  ιδιότητες για την υγεία δικαιολογώντας τον τίτλο SUPERFOODS. Επίσης σημαντικό χαρακτηριστικό των υπερτροφών είναι το χαμηλό ενεργειακό τους φορτίο,  η κατανάλωση τους δεν επιβαρύνει τον οργανισμό με περιττές χιλιοθερμίδες. Kατανάλωση μικρής ποσότητας των υπερτροφών προσφέρει τεράστια ποσότητα ευεργετικών θρεπτικών συστατικών, με πρωταγωνιστή την ομάδα των αντιοξειδωτικών, ικανή να υπερκαλύψει τις ημερήσιες ανάγκες.

Ο όρος «υπερτροφές» δεν είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται επιστημονικά. Οι επιστήμονες δεν διαχωρίζουν  ούτε κατηγοριοποιούν τις τροφές με τον όρο αυτό. Ο όρος υπερτροφές χρησιμοποιείται ευρέως  χωρίς όμως να εμπερικλείει πάντοτε το ίδιο περιεχόμενο.

Ποιες είναι οι υπερτροφές;                                                                                                                    

Στην κορυφή των υπερτροφών βρίσκονται το Goji berry, το μύρτιλλο, η αρώνια, η σπιρουλίνα, το ιπποφαές, σπόροι Chia, κρόκος (σαφράν), χλωρέλλα, πρόπολη κ.α.

Άλλες  τροφές που έχουν ερευνηθεί και έχουν χαρακτηριστεί ως υπερτροφές λόγω της θρεπτικής τους πυκνότητας είναι ενδεικτικά το ρόδι, το μπρόκολο, το σπανάκι, το κακάο, η βρώμη, το πράσινο τσάι, το σκόρδο, οι πιπεριές, τα καρύδια, τα αμύγδαλα, οι σαρδέλες, τα δαμάσκηνα, , το μούρο Ακάι, αβοκάντο, ελιές και ελαιόλαδο, σημειώνοντας ότι το χαμηλό ενεργειακό φορτίο σε αυτή την ομάδα δεν ισχύει πάντοτε .

Οι ιδιότητες των υπερτροφών

Η αντιοξειδωτική ικανότητα των υπερτροφών είναι ίσως η πιο σημαντική τους ιδιότητα. Οι φυσιολογικές βιολογικές διαδικασίες οξείδωσης στον οργανισμό δημιουργούν τις ελεύθερές ρίζες οι οποίες καταστρέφουν τα υγιή κύτταρα. Αυτό προκαλεί τη διαδικασία της φθοράς. Αν η διαδικασία αυτή δεν αντιστραφεί τότε επιταχύνεται η γήρανση. Οι αντιοξειδωτικές ουσίες δεσμεύουν τις ελεύθερες ρίζες και προλαμβάνουν ή περιορίζουν την καταστροφή των υγιών κυττάρων. Ταυτόχρονα με τον περιορισμό της φθοράς επιτυγχάνεται βελτίωση της άμυνας του οργανισμού αλλά και θεραπευτική δράση. Με τελικό επακόλουθο την αύξηση της ζωτικής ενέργειας.

Οι αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχονται σε μεγάλη ποσότητα στις υπερτροφές είναι οι βιταµίνες A,C και Ε, τα φλαβονοειδή, το σελήνιο, το Β-καροτένιο, ο ψευδάργυρος, τα διάφορα είδη λυκοπενίων, αλβουµίνη, ουρικό οξύ, χολερυθρίνη, συνένζυµο Q10, πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, κυστείνη, ψευδάργυρος, ανθοκυανίνες, φαινόλες και άλλες πολλές.

Την αντιοξειδωτική ικανότητα της κάθε τροφής μπορεί να δείξει η Κλίμακα ORAC, στην κορυφή της οποίας βρίσκεται το Goji Berry.

Μαρίνα Κ.

About these ads

Ένα σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

WordPress.com Logo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Log Out / Αλλαγή )

Google+ photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Log Out / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s